11

Переклади Біблії

Переклад Хоменка

Будьте моїми послідовниками, як і я - Христа.

Радію, що ви про мене згадуєте в усьому і тримаєте передання так, як я передав вам.

Хочу, щоб ви знали, що кожному чоловікові голова є Христос, а голова жінці - чоловік, а голова Христові - Бог.

Кожний чоловік, що молиться чи пророкує з покритою головою, соромить свою голову.

А кожна жінка, що молиться чи пророкує з непокритою головою, соромить свою голову, бо це те саме, якби була обголена.

Бо коли жінка не покривається, нехай обстрижеться. А коли сором жінці стригтися чи голитися, нехай покривається.

Чоловікові не слід покривати голову, він бо образ і слава Божа, жінка ж - слава чоловіка;

бо не чоловік від жінки, а жінка від чоловіка,

і не чоловіка створено для жінки, а жінку для чоловіка.

Тому жінка мусить мати на голові знак влади (над нею) заради ангелів.

Одначе, в Господі ні чоловік без жінки, ні жінка без чоловіка,

бо так, як жінка від чоловіка, так само й чоловік через жінку, а все від Бога.

Розсудіть самі: Чи ж воно личить жінці непокритій молитися до Бога?

Хіба сама природа вас не вчить, що коли чоловік запускає волосся, то це для нього сором.

А коли жінка запускає довге волосся, то це для неї слава, бо довге волосся дано їй замість покривала.

Коли ж хто сперечатися хоче, - то ми такого звичаю не маємо, ані Церкви Божі.

Робивши ж вам оці зауваження, не можу я вас похвалити за те, що ваші сходини виходять вам не на добро, а на зло.

Найперше бо зачуваю, що коли сходитеся на збори, - роздори постають між вами; і я цьому почасти вірю,

бо мусять бути у вас єресі, щоб виявилися випробувані між вами.

Ваші сходини не є - споживання вечері Господньої.

Бо кожен поспішає їсти свою вечерю: дехто ж голоден, а дехто п'яний.

Хіба не маєте домів, щоб їсти - пити? Чи може хочете зневажати Божу церкву, і засоромлювати тих, які нічого не мають? Що маю вам сказати? Чи похвалю вас? За це не похвалю.

Я бо, що прийняв від Господа, те й передав вам: Господь Ісус тієї ночі, якої був виданий, узяв хліб

і, віддавши подяку, розламав і сказав: «Це моє тіло, воно за вас дається. Це робіть на мій спомин.»

Так само й чашу по вечері, кажучи: «Ця чаша - Новий Завіт у моїй крові. Робіть це кожний раз, коли будете пити, на мій спомин.»

Бо кожного разу, як їсте хліб цей і п'єте цю чашу, звіщаєте смерть Господню, аж доки він не прийде.

Тому хто буде їсти хліб або пити чашу Господню недостойно, буде винний за тіло і кров Господню.

. Хай, отже, кожний випробує себе самого і тоді їсть цей хліб і п'є цю чашу.

. Бо той, хто їсть і п'є, не розрізняючи Господнього тіла, суд собі їсть і п'є.

Ось чому у вас багато недужих та хворих, а чимало й умирають.

Якби ми самі себе осуджували, то нас би не судили.

Коли ж Господь нас судить, він нас тим поправляє, щоб не були ми засуджені зо світом.

Отож, брати мої, коли ви сходитеся їсти, один одного дожидайте.

Як хтось голодний, хай їсть удома, щоб вам не сходитися на засуд. Про інше ж, як прийду, розпоряджу.

Переклад Огієнка

Будьте наслідувачами мене, як і я Христа!

Похваляю ж вас, браття, що ви все моє пам'ятаєте, і заховуєте так передання, як я вам передав.

Хочу ж я, щоб ви знали, що всякому чоловікові голова Христос, а жінці голова чоловік, голова ж Христові Бог.

Кожен чоловік, що молиться чи пророкує з головою покритою, осоромлює він свою голову.

І кожна жінка, що молиться чи пророкує з головою відкритою, осоромлює тим свою голову, бо це є те саме, як була б вона виголена.

Бо коли жінка не покривається, хай стрижеться вона; коли ж жінці сором стригтися чи голитися, нехай покривається!

Отож, чоловік покривати голови не повинен, бо він образ і слава Бога, а жінка чоловікові слава.

Бо чоловік не походить від жінки, але жінка від чоловіка,

не створений бо чоловік ради жінки, але жінка ради чоловіка.

Тому жінка повина мати на голові знака влади над нею, ради Анголів.

Одначе в Господі ані чоловік без жінки, ані жінка без чоловіка.

Бо як жінка від чоловіка, так і чоловік через жінку; а все від Бога.

Поміркуйте самі між собою, чи пристойне воно, щоб жінка молилася Богові непокрита?

Чи ж природа сама вас не вчить, що коли чоловік запускає волосся, то безчестя для нього?

Коли ж жінка косу запускає, це слава для неї, бо замість покривала дана коса їй.

Коли ж хто сперечатися хоче, ми такого звичаю не маємо, ані Церкви Божі.

Пропонуючи це вам, я не хвалю, що збираєтесь ви не на ліпше, а на гірше.

Бо найперше, я чую, що як сходитесь ви на збори, то між вами бувають поділення, у що почасти я й вірю.

Бо мусять між вами й поділи бути, щоб відкрились між вами й досвідчені.

А далі, коли ви збираєтесь разом, то не на те, щоб їсти Господню Вечерю.

Бо кожен спішить з'їсти власну вечерю, і один голодує, а другий впивається.

Хіба ж ви не маєте хат, щоб їсти та пити? Чи ви зневажаєте Божу Церкву, і осоромлюєте немаючих? Що маю сказати вам? Чи за це похвалю вас? Не похвалю!

Бо прийняв я від Господа, що й вам передав, що Господь Ісус ночі тієї, як виданий був, узяв хліб,

подяку віддав, і переломив, і сказав: Прийміть, споживайте, це тіло Моє, що за вас ломається. Це робіть на спомин про Мене!

Так само і чашу взяв Він по Вечері й сказав: Ця чаша Новий Заповіт у Моїй крові. Це робіть, коли тільки будете пити, на спомин про Мене!

Бо кожного разу, як будете їсти цей хліб та чашу цю пити, смерть Господню звіщаєте, аж доки Він прийде.

Тому то, хто їстиме хліб цей чи питиме чашу Господню негідно, буде винний супроти тіла та крови Господньої!

Нехай же людина випробовує себе, і так нехай хліб їсть і з чаші хай п'є.

Бо хто їсть і п'є негідно, не розважаючи про тіло, той суд собі їсть і п'є!

Через це поміж вами багато недужих та хворих, і багато-хто заснули.

Бо коли б ми самі судили себе, то засуджені ми не були б.

Та засуджені від Господа, караємося, щоб нас не засуджено з світом.

Ось тому, мої браття, сходячись на поживу, чекайте один одного.

А коли хто голодний, нехай вдома він їсть, щоб не сходилися ви на осуд. А про інше, як прийду, заряджу.

Переклад Куліша

Будьте послїдувателями моїми, яко ж і я Христів.

Хвалю ж вас, браттє, що все моє памятаєте і, яко ж я передав вам, перекази держите.

Хочу ж, щоб ви знали, що всякому чоловікові голова Христос, голова жінці чоловік, голова ж Христу - Бог.

Усякий чоловік, що молить ся або пророкує, покривши голову, осоромлює голову свою.

Усяка ж жінка, що молить ся або пророкує, не покривши голови, осоромлює голову свою; одно ж бо воно й те саме, якби була й обголена.

Коли бо не покриваєть ся жінка, нехай і стрижеть ся; коли ж сором жінцї стригти ся чи голити ся, нехай покриваєть ся.

Чоловік бо не має покривати голови, образом і славою Божою бувши, жінка ж славою чоловічою.

Бо не чоловік од жінки, а жінка від чоловіка.

І не сотворено чоловіка ради жінки, а жінку ради чоловіка.

 Тим і мусить жінка знак власті мати на голові ради ангелів.

Однако ж нї чоловік без жінки, нї жінка без чоловіка, в Господї.

Бо як жінка від чоловіка, так і чоловік через жінку, все ж від Бога.

Самі між собою судїть: чи личить жінці непокритій молитись Богу?

Або чи не сама ж природа навчає вас, що коли чоловік мав довге волоссє, то сором йому?

Жінка ж, коли має довге волоссє, се слава їй; бо волоссє замість покриття їй дано.

Коли ж хто єсть сварливим, то ми такого звичаю не маємо, нї церкви Божі.

Се ж завіщаючи, не хвалю, що не на лучче, а на гірше збираєтесь.

Бо найперш, як сходитесь ви в церкву, чую, що буває роздїленнє між вами, й почасти вірю.

Треба бо й єресям між вами бути, щоб вірні між вами явились.

Як же сходитесь до купи, то не на те, щоб Господню вечерю їсти.

Кожен бо свою вечерю попереду поїсть, і один голодує, другий ж впиваєть ся.

Хиба бо домів не маєте, щоб їсти й пити? чи церквою Божою гордуєте і осоромлюєте неимущих? Що ж вам сказати? чи похвалити вас у сьому? Не похвалю.

Я бо прийняв од Господа, що й передав вам, що Господь Ісус тієї ночи, котрої був виданий, прийняв хлїб,

і, хвалу віддавши, переломив, і рече: Прийміть, їжте, се єсть тіло моє, що за вас ламлене; се робіть на мій спомин.

Так само й чашу по вечері глаголючи: Ся чаша єсть новий завіт у крові моїй; се робіть, скільки раз пєте, на мій спомин.

Скільки бо раз їсте хлїб сей і чашу сю пєте, смерть Господню звіщаєте, доки (Він) прийде.

Тим же, хто їсти ме хлїб сей і пити ме чашу Господню недостойно, винен буде тїла і крови Господньої.

Нехай же розгледить чоловік себе і так нехай хлїб їсть і чашу пє.

Хто бо їсть і пє недостойно, суд собі їсть і пє, нерозсуджаючи про тіло Господнє.

Того-то многі між вами недужі та слабі, й заснуло доволі.

Бо коли б ми самі себе розсуджували, то не були б осуджені.

Бувши ж осудженими, від Бога караємось, щоб з сьвітом не осудились.

Тимже, браттє моє, зійшовшись їсти, один одного дожидайте.

Коли ж хто голодний, дома нехай їсть, щоб на суд не сходились. Про остальне ж, як прийду, дам порядок.

Переклад УБТ Турконяка

Будьте моїми послідовниками, - як я - Христа.

Хвалю вас, брати, що про все моє пам'ятаєте і дотримуєтеся передань так, як я вам передав.

Хочу, щоб ви знали, що Христос є головою для кожного чоловіка, а жінці голова - чоловік, а Бог - голова Христа.

Кожний чоловік, який молиться або пророкує з покритою головою, соромить свою голову.

Кожна жінка, яка молиться або пророкує з відкритою головою, соромить голову свою, бо це те саме, якби була обстрижена.

Бо якщо жінка не покривається, хай стрижеться. Якщо жінці сором стригтися чи голитися, хай покривається.

Чоловік не повинен покривати голову, будучи образом і славою Божою; жінка ж є для чоловіка слава.

Бо чоловік не походить від жінки, але жінка від чоловіка;

адже чоловік не був створений задля жінки, але жінка - задля чоловіка.

Через це жінка повинна мати на голові знак влади - задля ангелів.

Одначе в Господі - ні чоловік без жінки, ані жінка без чоловіка.

Бо як жінка від чоловіка, так і чоловік через жінку; але все - від Бога.

Поміркуйте самі: чи годиться жінці молитися Богові непокритою?

Чи ж сама природа вас не навчає, що коли чоловік запускає волосся, це для нього безчестя?

Коли жінка вирощує косу, це для неї слава: їй дано вирощувати волосся замість покриття.

Якщо хто бажає сперечатися, то такого звичаю не маємо ні ми, ні Божі церкви.

Пропонуючи це, не хвалю, що збираєтеся ви не на краще, а на гірше.

Перше, що чую, це те, що коли ви збираєтеся в церкві, між вами є чвари, чому я частково вірю.

Бо так треба, щоб між вами були чвари, аби виявилися між вами й досвідчені.

Адже коли ви сходитеся разом, то не на те, щоб їсти Господню вечерю,

і кожний приносить з'їсти свою вечерю, тож один голодує, а інший упивається.

Хіба не маєте хатів, щоб їсти й пити? Чи не зневажаєте ви цим Божу Церкву, і не осоромлюєте тих, що не мають? Що вам сказати? Може, похвалити вас? Ні, за це не похвалю!

Бо я одержав від Господа те, що передав вам: як Господь Ісус тієї ночі, коли був виданий, узяв хліб,

і, поблагословивши, переломив і сказав: [Прийміть, споживайте], це є тіло моє, що за вас [ламається]. Робіть це на спогад про мене!

Так само й чашу по вечері, і сказав: Ця чаша - Новий Завіт у моїй крові. Робіть це щоразу, коли будете пити, - на спогад про мене!

Бо щоразу, як тільки їсте цей хліб і п'єте [цю] чашу, звіщаєте Господню смерть, аж поки Він не прийде.

Тому, хто їстиме [цей] хліб і питиме Господню чашу негідно, буде винний супроти тіла й крови Господньої!

Хай же людина себе випробовує, і ось так хай їсть хліб та п'є з чаші.

Бо хто [негідно] їсть і п'є, той в осуд собі їсть і п'є, не розмірковуючи про [Господнє] тіло.

Через це між вами багато хворих і недужих, а багато хто заснув.

Бо якби ми самих себе судили, то не були б суджені.

А як Господь нас судить то картає, щоб ми не були засуджені із світом.

Тому, брати мої, як сходитеся їсти, очікуйте один одного.

Якщо хто голодний, хай їсть удома, щоб ви не сходилися на осуд. А про інше дам розпорядження, коли прийду.

Російський синодальний переклад

Будьте подражателями мне, как я Христу.

Хвалю вас, братия, что вы все мое помните и держите предания так, как я передал вам.

Хочу также, чтобы вы знали, что всякому мужу глава Христос, жене глава - муж, а Христу глава - Бог.

Всякий муж, молящийся или пророчествующий с покрытою головою, постыжает свою голову.

И всякая жена, молящаяся или пророчествующая с открытою головою, постыжает свою голову, ибо это то же, как если бы она была обритая.

Ибо если жена не хочет покрываться, то пусть и стрижется; а если жене стыдно быть остриженной или обритой, пусть покрывается.

Итак муж не должен покрывать голову, потому что он есть образ и слава Божия; а жена есть слава мужа.

Ибо не муж от жены, но жена от мужа;

и не муж создан для жены, но жена для мужа.

Посему жена и должна иметь на голове своей знак власти над нею, для Ангелов.

Впрочем ни муж без жены, ни жена без мужа, в Господе.

Ибо как жена от мужа, так и муж через жену; все же - от Бога.

Рассудите сами, прилично ли жене молиться Богу с непокрытою головою?

Не сама ли природа учит вас, что если муж растит волосы, то это бесчестье для него,

но если жена растит волосы, для нее это честь, так как волосы даны ей вместо покрывала?

А если бы кто захотел спорить, то мы не имеем такого обычая, ни церкви Божии.

Но, предлагая сие, не хвалю вас, что вы собираетесь не на лучшее, а на худшее.

Ибо, во-первых, слышу, что, когда вы собираетесь в церковь, между вами бывают разделения, чему отчасти и верю.

Ибо надлежит быть и разномыслиям между вами, дабы открылись между вами искусные.

Далее, вы собираетесь, так, что это не значит вкушать вечерю Господню;

ибо всякий поспешает прежде других есть свою пищу, так что иной бывает голоден, а иной упивается.

Разве у вас нет домов на то, чтобы есть и пить? Или пренебрегаете церковь Божию и унижаете неимущих? Что сказать вам? похвалить ли вас за это? Не похвалю.

Ибо я от Самого Господа принял то, что и вам передал, что Господь Иисус в ту ночь, в которую предан был, взял хлеб

и, возблагодарив, преломил и сказал: приимите, ядите, сие есть Тело Мое, за вас ломимое; сие творите в Мое воспоминание.

Также и чашу после вечери, и сказал: сия чаша есть новый завет в Моей Крови; сие творите, когда только будете пить, в Мое воспоминание.

Ибо всякий раз, когда вы едите хлеб сей и пьете чашу сию, смерть Господню возвещаете, доколе Он придет.

Посему, кто будет есть хлеб сей или пить чашу Господню недостойно, виновен будет против Тела и Крови Господней.

Да испытывает же себя человек, и таким образом пусть ест от хлеба сего и пьет из чаши сей.

Ибо, кто ест и пьет недостойно, тот ест и пьет осуждение себе, не рассуждая о Теле Господнем.

От того многие из вас немощны и больны и немало умирает.

Ибо если бы мы судили сами себя, то не были бы судимы.

Будучи же судимы, наказываемся от Господа, чтобы не быть осужденными с миром.

Посему, братия мои, собираясь на вечерю, друг друга ждите.

А если кто голоден, пусть ест дома, чтобы собираться вам не на осуждение. Прочее устрою, когда приду.